اردوی جهادی نسیم برادری

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه

گزارشی از برگزاری اردوی جهادی نسیم برادری ویژه طلاب شیعه و سنی

یکی از مهمترین اهداف موسسه فرهنگی ملت ابراهیم علیه السلام اجرای مدل الگوی وحدت عملی در بین اقشار مختلف جامعه است. بدون شک جامعه طلاب و روحانیت چه در بین شیعیان و چه در میان اهل سنت از جمله اقشار با نفوذ و موثری هستند که اجرای الگوی وحدت عملی در بین ایشان تاثیر به سزایی در تحقق این امر مهم بین سایر اقشار خواهد گذاشت.

در همین راستا موسسه ملت ابراهیم با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای شناخت بهتر و کاملتر طلاب شیعه و اهل سنت از ظرفیت‌های یکدیگر و کشف راه‌های هم افزایی و گسترش همکاری این دو قشر تاثیرگذار اقدام به برگزاری اردوی جهادی فرهنگی نسیم برادری ویژه طلاب نخبه و جهادی شیعه و اهل سنت نمود.

دراین اردو که از ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه در شهرستان سیل زده کنارک برگزار شد، ۱۵ طلبه از حوزه علمیه قم و ۱۵ مولوی اهل سنت از منطقه بلوچستان استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

 

با توجه به شناسایی‌های انجام شده قبل از برگزاری اردو، تصمیم گرفته شد در بخش سازندگی این اردو، سقف خانه‌ی نیازمندان شهرستان کنارک توسط جهادگران ایزوگام شود که بحمدالله سقف ۷ خانه در این سه روز ایزوگام شد.


در بخش دیگر اردو، طلاب محترم ۵۰ بسته معیشتی حاوی ۱۳ قلم کالا را بسته بندی و بین خانواده‌های نیازمند توزیع نمودند.

یکی از مهمترین برنامه هایی که در این اردو پیگیری شد، برگزاری حلقه های صمیمی گفتگو پیرامون بررسی و حل مسائل فرهنگی استان سیستان و بلوچستان بود. جلساتی که در آن بر تبدیل علمای اهل سنت به فعالان اجتماعی تاکید شد تا در مناطق خود تشکیلات مختلفی ایجاد کنند و به حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه بپردازند.

جلسات محفل انس با قرآن با حضور قاری کشوری حجت الاسلام و المسلمین شکوهی در مسجد اسماء بنت عمیس و مرکز جماعت تبلیغ شهرستان کنارک و دیدار صمیمی با علمای اهل سنت این شهرستان از دیگر برنامه هایی بود که در این اردو انجام شد.

امیدواریم این اردو علاوه بر ارتباط هر چه بیشتر علمای دو مذهب، ان شاء الله قدمی در راستای تحقق وحدت عملی و رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان به دستان مردمان خوب این استان پهناور باشد.

Tags: , ,

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست